iconfinder facebook circle color 107175
Adres: ul. Nałkowskich 108/34,
20-470 Lublin, woj. lubelskie
Telefon: +48 509 394 264
inner banner

Jak sobie radzić z niedojrzałością emocjonalną?

chłopiec

Emocje odgrywają ogromną rolę w naszym życiu – bez nich byłoby ono zupełnie czarno-białe. Potrafią być piękne, ale problem pojawia się wtedy, gdy nie są dostosowane do naszego wieku. Co to oznacza? Choć często mówimy, że mamy tyle lat, na ile się czujemy, niektóre osoby dorosłe dosłownie zachowują się w dziecinny sposób. Nie chodzi tutaj o pojedyncze dziecinne zachowania,…

Czytaj dalej

Z jakich powodów występują zaburzenia mowy u dzieci?

z jakich powodow wystepuja zaburzenia mowy u dzieci 150x150

Dzieci uczą się mówić stopniowo, zaczynając od komunikacji ze światem za pomocą płaczu i krzyku. Na kolejnych etapach rozwoju pojawia się tzw. „głużenie”, później gaworzenie, następnie pojedyncze słowa i w końcu pierwsze proste zdania. W trzecim roku życia dziecko z reguły potrafi już tworzyć sensowne wypowiedzi z kilkuwyrazowych zdań. Trzeba pamiętać o tym, że u każdego dziecka umiejętność mówienia…

Czytaj dalej

Zaburzenia Sensorycznej Integracji u dziecka z Zespołem Aspergera – praca do pobrania

Książka Grzegorza Borkowskiego Zaburzenia Sensorycznej Integracji u dziecka z Zespołem Aspergera jest skierowana głównie do rodziców, pedagogów, nauczycieli szkół z oddziałami integracyjnymi. Celem publikacji jest propagowanie metody integracji sensorycznej w pracy z dziećmi, u których zauważa się z dysfunkcje rozwojowe. Przedstawiony program terapeutyczny jest propozycją pracy i właściwego oddziaływania podczas zajęć szkolnych z dzieckiem o całościowym zaburzeniu rozwojowym. Metoda…

Czytaj dalej

Trudności w uczeniu się wynikające z niezintegrowanych odruchów pierwotnych

W nowoczesnym podejściu neurorozwojowym uważa się, że mózg pracuje jako całość, a w trakcie dojrzewania wyższe partie mózgu stopniowo przejmują kontrolę nad niższymi ośrodkami podkorowymi. Jednakże przedłużająca się dominacja ośrodków podkorowych nad niektórymi czynnościami mózgu będzie negatywnie wpływać na funkcjonowanie, zachowanie i umiejętność uczenia się. Rodzące się dziecko w pełni wyposażone jest wszystkimi rozwiniętymi odruchami pierwotnymi, które bezpośrednio wpływają…

Czytaj dalej

Facebook
Facebook
Facebook