Adres:20-470 Lublin, ul. Nałkowskich 108/34
Telefon: +48 509 394 264

Skuteczna terapia dysfunkcji rozwojowych – pracownia w Lublinie zaprasza!

Opóźniony rozwój mowy, problemy z koordynacją ruchową, zachowania agresywne czy trudności w nauce, to tylko przykłady przypadłości, które coraz częściej obserwowane są u najmłodszych. Dla wielu z nich stanowią one barierę nie do przejścia w kontaktach z rówieśnikami bądź normalnym funkcjonowaniu w szkolnej codzienności. Dysfunkcje te to także powód do trosk sporej części rodziców, którzy nie mają pojęcia jak pomóc swoim dzieciom. To właśnie dla takich osób jak oni stworzyliśmy naszą pracownię diagnozy i terapii dziecka w Lublinie.

Profesjonalne leczenie niedojrzałości neuromotorycznej – zaufaj poradni z Lublina!

W naszej pracowni zapewniamy fachową pomoc terapeuty neurorozwoju oraz pedagoga dziecięcego. Dzięki temu możemy zaoferować kompleksowe wsparcie w leczeniu m.in. nadpobudliwości psychoruchowej czy zaburzeń mowy u dzieci. Specjalizujemy się m.in. w przeprowadzaniu aktywnych treningów słuchowych (Neuroflow), integracji sensorycznej, bilateralnej integracji a także terapii ręki, terapii taktylnej, treningów umiejętności społecznych. Umożliwiamy również zajęcia z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym i autyzmem. Serdecznie zapraszamy do naszej pracowni mieszkańców Lublina oraz okolicznych miejscowości.

Bilateralna Integracja

Bilateralna Integracja to umiejętność koordynowania ruchów różnych części ciała; potocznie mówiąc, jest to koordynowanie ruchów stron ciała: prawo – lewo; góra – dół, przód – tył. Jeżeli jedną ręką piszę a w drugiej trzymam komórkę – i nie stanowi to dla mnie problemu – to nie mam kłopotów z integracją bilateralną. Jeżeli dziecko np. trzyma w jednej ręce klocek i chcąc chwycić drugą ręką inny przedmiot ten klocek upuszcza, lub pisząc w zeszycie nie może odwrócić jednocześnie kartki w książce, z której przepisuje– to należy sprawdzić poziom Jego integracji bilateralnej.

Prawidłowe odczuwanie schematu własnego ciała jest podstawą naszego sprawnego funkcjonowania – nauki, umiejętności jazdy na rowerze i prowadzenia samochodu, jazdy na nartach i gotowania obiadu,…………(w tym miejscu każdy może wstawić swoją ulubioną czynność albo takie działanie, które sprawia Mu trudność).

 

Integracja bilateralna zalecana jest dzieciom:

  • ze specyficznymi trudnościami w nauce,
  • trudnościami emocjonalnymi, behawioralnymi,
  • dzieciom, które pomimo dobrego poziomu poznawczego nie odnoszą sukcesów

Na czym polega terapia integracji bilateralnej ?

Podczas diagnozy terapeuta ustala zakres problemów i zaburzeń w obrębie integracji bilateralnej. Na kolejnym spotkaniu przekazuje zestaw ćwiczeń, które należy wykonywać codziennie w domu. Następne spotkania odbywają się co 6 tygodni i mają na celu sprawdzenie postępów i zmian oraz dobór kolejnych ćwiczeń.

Jakie są efekty terapii integracji bilateralnej ?

  • poprawa odczuwania schematu własnego ciała,
  • umiejętność koordynacji ruchów różnych części ciała,
  • polepszenie współpracy lewej półkuli mózgu z prawą półkulą,
  • prawidłowe przekraczanie linii środowej ciała,
  • poprawa równowagi, zarówno statycznej jak i dynamicznej,
  • poprawa wielozadaniowości i automatyzacji ruchu
Facebook
Facebook
Facebook